freestyle

And So It Goes - Sara Gazarek

未名花殇:

“And So It Goes ” 是美国女歌手Sara Gazarek 的一首经典翻唱老歌,轻柔动听,带给人宁静的同时,又略感一丝惆怅。

歌词:

In every heart there is a room
每颗心里,总有个角落
A sanctuary safe and strong
一个安全又坚固的避难所
To heal the wounds from lovers past
它疗治失恋的伤痛
Until a new one comes along
直到身边出现新的一个
I spoke to you in cautious tones
我小心翼翼地跟你谈话
You answered me with no pretense
你用坦荡和真诚作答
And still I feel I said too much
我觉得自己已说得太多
My silence is my self defense
保护自己最好的方式就是沉默

And every time I've held a rose
每一次我接过玫瑰
It seems I only felt the thorns
却好像只触碰到它的刺尖
And so it goes,and so it goes
不就是这样吗,不就是这样吗
And so will you soon I suppose
很快你也要成为我的尖刺
But if my silence made you leave
也许我的沉默会使你离去
Then that would be my worst mistake
哦,我不想犯这样的大错
So I will share this room with you
来,分享我心里的这个角落
And you can have this heart to break
你也可以让这颗心破碎
And this is why my eyes are closed
让我闭上眼睛
It's just as well for all I've seen
等待伤痛,这就是爱情
And so it goes,and so it goes
不就是这样吗,不就是这样吗
And you're the only one who knows
你懂得,且是唯一一个

So I would choose to be with you
所以如果可以选择
That's if the choice were mine to make
我情愿与你一起
But you can make decisions too
这颗心是不是要再次受伤
And you can have this heart to break
取决于你

And so it goes,and so it goes
不就是这样吗,不就是这样吗
And you're the only one who knows
你懂得,且是唯一一个

评论
热度(55)

© freestyle | Powered by LOFTER